BVC

Igår var jag och lilla prinsen på BVC för den rutinmässiga vägningen och mätningen. Han hade gått upp dryga halvkilot på två veckor och följer sin kurva fint, nu är han upp i 5700 gr och är ståtliga 63 cm lång. Nu har det också börjat hände saker på utvecklingsfronten där han är mycket mer alert och medveten om sin omgivning, han är otroligt stabil i nacken och älskar att "stå" på mammas mage. Nu är han en fullständig njuting sånär som på när magen bråkar. Häromdagen var jag smart nog (eller inte!!) att äta chorizo-korv till middag och sedan fick jag pippi på messmör.... vad hände då i en liten mage? Jätteont hade han, stackarn! Jag pratade med BVC om detta och fick rådet att köpa BioGaia-droppar till honom för att han skulle kunna hantera dessa saker bättre så idag ska vi på stan och besöka ett apotek.

Dopet och bröllopet planeras ju för fullt då det bara är knappt två månader kvar. Klänningen som jag trodde mig skulle kunna komma i har jag gett upp på och insett att vi måste sy ut den om detta ska ha en chans att funka. Mamma har kommit på att vi ska sy in smock i ryggen så att den blir mer stretchig, hoppas det funkar för jag är väldigt förtjust i den.

I övrigt så är renoveringar av huset i full gång, men det är inte lätt med en liten kille som inte vill vara ensam.... han vill ju vara med också och det gör det hela lite komplicerat. All tapet i hallen är riven förutom i trappen och problemet där är att vi måste lägga plankor över öppningen till trappen, känns inte så bra att stå där och vingla när jag och Joel är ensam hemma.... och Jonas jobbar ju hela dagarna.... you see my problem?! Men nu är det ju helg och förhoppningsvis kanske jag får lite gjort.

På söndag ska jag och Joel följa mormor till brukshundsklubben på en inofficiell utställning och jag tror nog jag ska ställa lilla Ragge, har smått abstinens och vår nästa utställning är ju inte förrän i slutet av november i Östersund. Då ska Egon ut i ringen och visa vad han går för!

Ute är det underbart höstväder och vi njuter av långa promenader varje dag, Joel älskar sin vagn och hundarna sköter sig fint. Jag har insett att vagnen funkar som blockad när vi möter hundar så nu känner jag mig mycket lugnare i de situationerna.

Vi njuter av livet, helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ååå, blir det bröllop också! Så underbart!!! Alla kramar i världen till dig å de dina! PUSS Å KRAM!!

2011-10-19 @ 15:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0