Barn till varje pris?

Jag följer både programmet "Barn till varje pris?" på SVT1 och "Drömmen om ett barn" på tv3 vilket leder till en hel del tankar kring min egen situation.
Jag minns väldigt tydligt min egen sorg och smärta kring det faktum att jag kanske aldrig skulle få barn, ett eget barn som jag burit och fött. Med tanke på att jag bara är 28 år kan man ju tycka att det var katastrof-tankar men med tanke på att jag bestämt mig för att jag skulle vara mamma vid 18 år första gången så kanske det är lite mer försteligt. De här känslorna som jag hade innan jag fick veta att Joel var på väg till oss känns så långt borta men när jag tittar på de här programmen känns de smärtsamt nära.
Men nu sitter jag här med en liten kille sovande på bröstet, söt som socker och frisk som en nötkärna....tänk hur livet har landat!
När jag ser "Drömmen om ett barn" trillar tårarna i medkänsla för de par som kämpar och längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0