Foglossning a.k.a bäckensmärta

Ja, nu har jag fått mitt straff för att denna graviditet har varit fin och ganska odramatisk. I morse när jag steg upp låg jag och funderade på hur fasen jag skulle kunna kliva upp när jag inte ens kunde vända på mig i sängen. Men på något sätt lyckades jag masa mig upp och väl på fötterna insåg jag att jag inte kunde kliva ner på vänster ben för då sköt det upp i höften. Jag insåg att jag inte visste riktigt hur jag skulle kunna ta mig från sovrummet till badrummet men på något vis lyckades jag. Gråtfärdig men tvättad och klädd damp jag ned i fåtöljen, funderade en stund, fällde en liten tår och bestämde mig för att ta nya tag, satsade, väckte Jonas och bad honom skjutsa mig. Väl på praktiken gick det bra och dagen har varit hanterbar mycket pga att jag har en underbar handledare som verkligen tar hand om mig.
Nästa tisdag har jag en tid hos sjukgymnasten och tills dess har jag läst på Babycenter om vad jag skulle kunna använda sig av för verktyg under tiden och tro det eller ej, tipsen har hjälpt mig mycket.
Oron över hur det ska gå i sommar är överhängande just nu och jag känner inte så himla stor tilltro till att jag fixar det.

Nu ska jag lägga mig och prata lite med Pyret innan jag ska sova!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0