27+4

Nu är det bara tre månader kvar till den stora livsförändrande händelsen och vi är, materiellt, förberedda upp till tänderna. Rummet står klart....så när som på småpyssel och alla möbler på plats. Det enda som ska inhandlas nu är textilier och nästa tisdag ska jag och mamma till Sundsvall som självklart innebär Ikea. Hade jag haft pengar så hade jag passat på att handla men tyvärr ska vi dit den 24:de och kulorna rullar in den 25:de.

Pyret har varit mer än lovligt jäklig med sin mamma idag eftersom h*n sparkar neråt och träffar på så vis blåsan och allt annat som finns i de regionerna vilket inte är det minsta mysigt, bekvämt eller bra. Jag känner mig dock väldigt trygg när Pyret sparkar på mig eftersom det, i min bok, betyder att h*n mår bra och lever. Tittade på "Vi ska få barn" på TLC idag och då var det ett par som väntade sitt andra barn. Deras första barn dog i magen i vecka 35 och det fick klumpen i maggropen att återvända hos mig eftersom jag trott att jag sitter säkert nu när jag kommit så långt, men inser att så inte är fallet!
Men jag fortsätter njuta av graviditeten så länge den varar och tänker inte låta oro förstöra det!

Nu har vi börjat på den sista kursen på sjuksköterskeutbildningen och det känns helt ofattbart att jag snart kommer att inleda ett nytt kapitel i mitt yrkesliv där jag faktiskt gör det jag vill! Jag ser fram emot sommarens arbete och känner mig säker på att jag kommer klara av det bra, just nu känns inte bäckensmärtan så farligt. I helgen var jag och mamma på utställning med hundarna i Skellefteå och jag gav mig i kast  med allt det innebär (=springa) och än så länge känns det ok, jag är lite trött i musklerna som inte blivit använda på ngn vecka men annars är det ok.

Puss

Kommentarer
Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

Dessvärre klarade jag inte det den här ggn :(

hade visst inte turen med mig! :(



puss

2011-05-16 @ 20:28:32
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Jennie

så mysigt att få en bebis! :) lycka till när det är dags för förlossningen. :)

2011-05-16 @ 22:10:39
URL: http://jumjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0