Renoveringsframsteg

Igår gjorde jag helt enkelt så att jag skippade ångmaskinen eftersom den läcker vatten som ett såll och golvet förvandlas till en sjö, istället använde jag en vanlig blomspruta. Detta sätt att blöta upp gammal tapet rekommenderas varmt eftersom det är lättare att ha kontroll över det man gör. Med ångmaskinen fungerar det bra om man har ett lager tapet som sitter ihop och inte har suttit sedan mitten på 60-talet. Just nu jobbar jag på den vägg där jag har rivit bort stor del av tapeten utan fukt vilket innebär att det sitter en hel massa smådelar kvar på väggen och det enda som händer när jag anväder ångmaskinen är att det blir "gröt" av det hela.

Angående det jag skrev i förra inlägget så hittade jag inget om att livmodern drar ihop sig vid ansträngning utan det enda jag kunde läsa mig till var att man vid sammandragningar skulle ta det lugnt och vila, inte jobba på.... men samtidigt ska man röra på sig så det är väl en tolkningsfråga. Jag frågade till och med mamma om det men hon hade inget minne av någon sådan känsla. Min teori är att det är ett försvar som livmodern har att den drar ihop sig för att skydda mot missfall eller för tidig förlossning.

Nu ser jag inte bara fram emot ultraljudet utan även min resa till Östersund i maj. Jag och Egon ska på utställningen på travet där och vi ska bo hos pappa som bor bara någon km från travet så det blir en perfekt morgonpromenad/nedvarvningspromenad.

Puss

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skickar dig lite energi :-) Jag vet du fixar allt som du ska. Med renovering och barn. Du kan. Längtar till du kommer hit i maj.

Älskar dig

2011-03-10 @ 09:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0