Det här med renoveringar....

....kan ju vara riktigt kul men jag har full förståelse för att förhållanden brister pga renoveringskonflikter. Idag hade jag och Jonas precis en sån men det verkar som att vi lyckades lösa det hela på ett vuxet sätt och just nu känns det bra. Problemet är att jag vill ha en ordentlig plan för det som ska göras, mycket beror det säkert på att jag känner mig lite osäker på hur vi ska göra vissa saker och vill gärna att det ska bli så bra det går!
just nu har vi bara minimalt med tapet kvar att riva innan vi kan konstatera att vi är klara. Ett litet bekymmer är elementet och hur vi ska göra det snyggt, men jag tror att planen vi har nu blir bra. Det är ju ett gammaldags element som sitter fast i väggen och tidigare renoverare har varit så amitiösa att de har tapetserat bakom det. Vi kommer nog lösa det så att vi sätter en skiva bakom det (eller det blir ju en tvådelad skiva) som är vitmålad och sedan en list i varje ände. Sedan kommer jag ju bygga ett "supersnyggt" (eller så...) elementskydd att sätta framför.
Just nu ser det inte så ljust ut med planen att få upp tapet till nästa helg, men vi kanske kan måla taket tills dess iaf!

Jag försökte förklara för mamma idag hur jag tänker om ultraljudet men det är inte lätt. Hon tyckte inte att jag skulle ta ut sorgerna i förskott men jag vill inte hoppas för mycket utifall att det inte är bra. Jag vill gärna tro att jag kan lindra smällen om jag laddar för att det ser illa ut..... men jag har säkert fel i det. Självklart hoppas jag ju så det gör ont i tummarna att allt ser bra ut men.....

Nu ska jag äta lite och sedan fortsätta riva tapet, men först bjuder jag på en underbar fondvägg som jag önskar mig till vårt fina rum:
Denna underbara tapet är 2,4 x 3 m och skulle passa bra med färger.
Eller denna där man kan bygga själv som man vill samt bakgrund till denna:


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0