17+1

Barnet:
I vecka 17 är kroppslängden omkring 16 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 170 g. Barnet rynkar pannan och kan använda andra ansiktsmuskler. Öronen har flyttat från halsen till huvudet. Han eller hon kan öppna och sluta händerna och kan undersöka sig själv och sin begränsade miljö med handen. Bröstkorgen rör sig i perioder som vid andningsrörelser.

När jag läser dessa texter om hur Pyret bör utvecklas så säger jag alltid till Jonas att mäta upp hur långt de olika måtten är, gå och hämta något att mäta upp 16 cm med: det är ju JÄTTElångt!! och det är bara från huvud till stjärt. Det känns ju helt osannolikt att det ska vara något inom mig som är så stort.
Det syns inte något än när jag står upp, inte ens om jag tar av mig kläderna. Men om jag ligger på rygg så känns det tydligt vart livmodern går och att det är en mer massiv växt under allt annat som är där. Jag tror inte att det kommer synas på någon månad.
Idag var jag och Jonas på affären Bazar en sväng och tittade på deras rea, jag har ju sagt att jag inte ska handla något till Pyret men nog blev det en tröja och ett par byxor av märket NameIt. Inga kommentarer på den, fattar inte vad det blir för fel som gör att jag bara inte kan låta bli!

puss

Kommentarer
Postat av: minsta lillasyster

åååh jag kan knappt vänta ! :D

2011-03-06 @ 15:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0