v 34+0

Barnet:
I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm. Barnets hud blir mer rosafärgad. Om det är en pojke så har testiklarna vandrat ner i pungen. Tarmen är full av en grönsvart massa, en slags bajs som består av hudavlagringar, som barnet får i sig när det svalt fostervatten, galla och tarmsaft.

Nu börjar detta bli allvar på riktigt, Pyret är ju nästan en fullstor bebis nu, bara lite vikt som saknas. Jag har mycket funderingar kring förlossningen och kan inte annat än se fram emot upplevelsen, oavsett hur den blir.
Jonas verkar ta det hela med ro och vi båda hoppas bara att allt ska gå bra. Men det är lite svårt att greppa det faktum att vi, om dryga månaden, kommer vara tre istället för två!

Kommentarer
Postat av: Karrå

Åh älskade syster, jag har svårt att förstå att det snart gått 9 månader sedan du ringde.. jag hinner ju inte med att förbereda mig för att bli moster här borta =( Moster Karrå, det låter ju alldeles förträfligt & jag längtar som en tok att få hälsa på pyret =) Har redan hittat massa presententer bara pyret behagar visa sitt kön ;) KRAM TILL ER !

2011-07-01 @ 19:03:50
Postat av: Karrå

AJ FAN! det där lät hel knäppt! Men du fattar ju vad jag menar!! =P

2011-07-01 @ 19:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0