v 33+5

Nu går tiden raskt framåt och inte kan jag göra något för att bromsa den heller. Inskolningen på jobbet är slut och igår gjorde jag mitt första pass som sjuksköterska "på egna ben". Det gick väl skapligt men om det inte vore för att det drällde in patienter hela passet..... det var jättemycket! Snacka om eldprov! Så idag önskar jag mig en mycket lugnare dag på akuten!
Pyret har lugnat sig lite i sina rörelser, börjar väl bli riktigt trångt där inne nu. Jag tror att h*n har vänt sig neråt eftersom det mest bara sparkar uppåt, men fixerad är h*n nog inte eftersom det, i skrivande stund, sparkar neråt ljumsken så jag nästan hoppar till ibland.
Nästa vecka har jag min nästa tid hos BM och vi får väl se vad hon säger om smärtan jag känner i nedre delen av magen, känns som att det trycker neråt och just nu är det så fort jag rör mig. Det är också något som stärker min teori om att Pyret sjunkit djupare i bäckenet.
Nu är iaf förlossningsväskan nästan packad och klar så det är bara att rycka den när det är dags, Jonas har inte fått tummen ur att packa sina saker men annars är den helt redo.
Nej, mot jobbet nu: Ny dag, nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0