v 37+2

Men fy vad jag har blivit slarvig med att skriva....men nu är jag här iaf!
Var till BM igår, fredag, och det gick bara bra. Blodtrycket och alla andra värden ligger bra, SF-måttet har planat ut, jag har bara gått upp 2 kg sedan inskrivningen. Pyrets hjärtljud låg runt 130 och tickade, antagligen sov h*n just då. Allt var i sin ordning. I övrigt har jag jobbat klart, blev tyvärr sjukskriven sista två dagarna eftersom jag både är förkyld samt att det uppstått en oroande, stickande smärta i höjd med blygdbenet....vet inte vad den beror på men den förvärras vid ansträngning så jag litar på att jag gjorde rätt val i att sjukskriva mig. Jag har sura uppstötningar och magkatarr omvartannat och ofta på kvällarna....lyllo mig! Men utöver det så mår jag ganska bra, Pyrets rörselser har börjat störa mer men det är fortfarande skönt när h*n sparkar och lever om eftersom det är det enda livstecken vi får. Just nu känns det bara som en nedräkning till förlossningen, en evig väntan. Jag åstadkommer inte så mkt här hemma men till veckan ska jag försöka kryssa av en sak från min "Att-göra-under-ledigheten"-lista som bla innehåller att torka ur kylskåpet, städa skafferiet och riva tapet. Jag har kallat in förstärkning under veckan som kommer i form av en mycket fin lillasyster som kommer hjälpa mig med tapeten....kanske vi kan få klart underarbetet innan Pyret kommer, om inte annat är det bra för mig att jobba och hålla igång.
Idag har det varit så varmt att jag inte hade kunnat göra något även om jag hade velat, ikväll har det regnat så jag hoppas på en lättare tillvaro imorron.

Barnet:
I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm.

Från och med den här veckan är inte ditt barn för tidigt född.

De mesta av lanugohåret är borta. Lungorna har mognat. Barnet sväljer fostervatten och kissar, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten.

Vid födelsen har ditt barn 300 ben i kroppen medan vuxna har 206, flera är ganska mjuka till en början. Vissa av benen växer samman i barndomen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0