v 36+3

Nu har den verkliga nedräkningen börjat och jag har bara fem arbetspass kvar. Kommer bli så skönt att vara ledig och bara kunna fokusera på att förbereda mig på det som komma skall, nu är det ju inte ens en månad kvar innan det är dags. Mycket tankat snurrar kring förlossningen och livet efter den, inget kommer ju vara sig likt efter att vi kommer hem. Jag ser fram emot att få min kropp för mig själv och kunna sitta, ligga och röra mig som jag är van men kanske mest längtar jag tills kroppen känns lite lättare och jag orkar med mig själv. Just nu känns det som att jag jobbar, sover och gör det som absolut MÅSTE göras, inte ett dugg mer.
I veckan har Karrå och Leah varit här och det kändes lite konstigt att säga "hejdå" till dom och inse att jag kommer ha en bebis nästa gång vi träffas. Jag funderade på om jag skulle passa på att åka till Dorotea när jag är ledig men kom på att det kanske inte är så smart eftersom förlossningen kan dra igång där också....inget drömsenario direkt!
Ikväll önskar jag mig en lugn kväll med lagom patienter.... måste få vila lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0