Lös och ledig

Just nu sitter jag ute i solstolen (trots molnigt väder) och bara njuter av att vara ledig. Hundarna springer på gården och vi mår alla gott, den enda som fattas är husse som jobbar halvt ihjäl sig idag då han började vid 8.00 imorse och slutar först vid 4 inatt. Men vi är stolta över honom, trots att det är lite dumt av honom att ta på sig så mycket jobb.

Annars väntar vi mest bara. Min lista på saker att göra under min lediga period är avverkad så när som på att riva tapeter i matrummet och få det klart inför tapetsering. Jag var bekymmrad över om jag verkligen skulle hinna och orka göra allt jag hade på listan men nu är det gjort och jag kan väl inte skryta med att jag jobbat ihjäl mig heller.

Jag har mer förvärkar nu, ofta på kvällarna, men känner mig fortfarande osäker på om det verkligen är förvärkar. Det är en stickande smärta i nedre delen av buken och inte allt likt mensvärk eller molande. Men jag har ju blivit försäkrad om att jag kommer förstå när förlossningen sätter igång så jag litar på det. Jag har ju nu bara dagar kvar trots att min mor verkar tro att jag inte kommer få än på fyra-fem veckor.....det hoppas jag verkligen inte. Men jag måste säga att jag trivs med att vara gravid, förutom att det är lite otympligt just nu så är det mysigt som attan.

Igår besökte jag arbetsförmedlingen och försäkringskassan för att försäkra mig om att mitt SGI är skyddat och håller sig på plats. Allt är i sin ordning och nu är det bara att planera ledigheten efter Pyrets ankomst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0