v. 9+0

Nu, för att få lite struktur på detta kommer jag att lägga in vecko-information varje fredag och då är det den vecka som jag är på väg in i som anses.
Det har varit ett par jobbiga dagar med mycket snö och det känns på när jag gör något och nu har det gjort rätt så ont men det är inte värre än att jag kan vila mig i form igen. Jag har också börjat riva i "barnrummet" där vi ska slå upp en vägg. Nu är alla möbler nermonterade och jag har rivit en stor del av tapeten, mycket kvar än!

Barnet:
Barnet växer och är nu ungefär 2,7 cm från huvud till stjärt.
Ögonlocken är på väg att utvecklas men fortfarande är ögonen vidöppna, men ögonens linser är täckta av en hinna. Näsan börjar bukta ut och öronen börjar synas. Det finns en antydan till bröstvårtor och det finns små bröststrängar som senare blir mjölkgångar. Hjärtat är färdigt med sina fyra kammare. Könet på barnet är bestämt från början men nu börjar äggstockar eller testiklar utvecklas.
Källa: www.growingpeople.se

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0