v. 8+4

JIPPI!! Underbara liv, kan knappt fatta att det är sant!!

Gjorde ultraljudet idag och Dr. Åsa var mycket nöjd med att allt såg bra ut. Vi tittade på embryot och, det nu lite större, hjärtat, navelsträngen och fosterhinnorna. ALLT såg bra ut. 19 mm lång och Pyret mår bra och verkar redan vara ett aktivt foster....rörde sig lite!
Hon flyttade fram mig en dag så jag hamnar nu på v 8+4 med veckobrytet på fredagar.
Jag är så himla nöjd och stolt över min kropp att vi verkar fixa detta!

Barnet:
I vecka 8 är barnet stort som en plommonkärna, 2 cm långt, och väger 15 gram. Det börjar bildas pigment i näthinnan (som ger den färg), ögonlocksvecken kan börja synas. Ett par vallformade utbuktningar antyder att ytterörat börjar utvecklas. Näsanlaget syns. På handplattorna kan man ana uppdelningen i fingrar, och fotplattorna börjar ta form. Lungorna delas upp i två lunglober på vänster sida och tre lober på den högra. Med ultraljud kan man se de första små ryckiga rörelserna.
Källa: www.growingpeople.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0