Uppdatering

Just nu trillar livet på som vanligt mestadels. Graviditeten förflyter, enligt mina tolkningar, som den ska och inget har hänt. Jag har lite mer ont i bebismagen men det är väl växtvärken som det pratas om, så jag oroar mig inte....
Just nu går jag bara och väntar till fredag när jag går in i vecka 12, jag vet att egentligen är inget annorlunda då, men jag kan ju inbilla mig att vi är säkrare! Riktigt säker kommer jag nog inte känna mig förrän vecka 18!

I veckan har vi varit på möte hos försäkringskassan för att få klart hur det ser ut för mina möjligheter att få ut en föräldrapenning som är liiite högre än minsta existensminimumet. Egentligen det enda svar vi fick var att SGI kan ligga vilande under utbildningen men han var så svävande att jag fortfarande inte känner mig hundra säker. Jag ska i vilket fall fylla i en blankett så de kan räkna ut vad mitt SGI är eftersom jag tydligen aldrig varit sjuk!

Renoveringarna i det blivande barnrummet står stilla, Jonas har lite smått panik över pengar så han jobbar som ett djur vilket innebär att vi inte har tid att hjälpas åt. Vi har ju lånat en "tapet-borttagnings-maskin" av Togge och den fick vi tipset att vi skulle vara två när vi använde. När Jonas väl kommer hem på kvällarna och slänger sig i soffan har jag inte hjärta att slita upp honom på det jobbet också! Kanske någon helg sådär....

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0