Min plan....

Livet har lärt mig att allt känns lite bättre om man har en plan att följa och en tillhörande "back-up"-plan.
Innan graviditeten:
I januari 2010 besökte jag KKM fick träffa Dr. Jon Fors-Stenlund för en rutinkontroll av läget med min PCO-s, bara kolla lite hur det såg ut. Eftersom han var ny hade han lite bekymmer att se något på ultraljudet så han kallade in Dr. Najda som tittade på livmoder och äggstockar. Hennes kommentar blev att jag borde äta p-piller och hon var den första läkare som egentligen förklarade varför detta kunde vara bra för mig. Den förklaringen löd att det kunde hjälpa mig med mina symtom som övervikt och acne. Och hur rätt hade hon inte om det!
Jag skulle egentligen äta p-piller i 9 måndader men på grund av en fantastiskt, vidirg klåda slutade jag en månad innan. Planen som följde med det beslutet var att vi skulle försöka producera ett barn men om detta inte gick på tre månader skulle jag äta piller i minst 6 månader till.
Ni ser, en back-up-plan som gjorde både mig och Jonas lugnare.
Under graviditeten:
Nu under detta efterlängtade stadie i mitt liv så lyder planen att njuta av det som är, kroppens förändring och det faktum att det är min tur nu!
Om det inte skulle gå vägen åker jag till Irland i mars för att hälsa på lillasyster med värdfamilj som "tröst".... Detta gör att jag hur det än är har något att se framemot. En Irlands-resa kan inte på långa vägar mäta sig med ett barn men det är något i alla fall.
Låter det konstigt? Ja, men så fungerar jag och detta funkar för mig!

Nu känns det som att det är en evig väntan och längtan till tisdag, bara två dagar kvar nu. Jag hoppas att vi får se ett lite större, kraftigare hjärta denna gång som bultar och att det kanske är så pass att det går att skriva ut så Jonas får se också!
Nu hoppas jag att alla håller tummarna!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0