v. 14+0

Nu är det ju så att jag har måsta räkna om detta flera gånger för att försäkra mig om att det är rätt och att jag inte har gjort ett freudianskt felsteg i min matte....men det stämmer, jag har redan kommit så långt som till vecka 14 och det känns underbart. Självklar vet jag ju inte om allt ser bra ut, jag har mindre ont nu och känner inte av graviditeten så mkt men jag hoppas ju självklart att allt är som det ska!

Barnet:
I vecka 14 är kroppslängden 11,5 (huvud/stjärt). Tillväxten går nu i en rasande fart och först i v.22 avtar denna tillväxtspurt.Mellersta delen av tarmen, som delvis legat utanför buken som ett bråck som buktar ut i navelsträngsroten, återvänder till bukhålan. Galla utsöndras till tarmen. Sköldkörteln producerar hormoner som är viktiga för tillväxten. De yttre könsorganen syns och är helt utvecklade till flicka eller pojke nu i vecka 14.
Källa: www.growingpeople.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0