16+0

Jaja, egentligen är det lite fusk att göra detta inlägg idag men jag åker till Dorotea imorron så jag kommer inte att kunna göra det då....så här kommer det.

Barnet:
I vecka 16 är barnet stort som ett päron, kroppslängden är omkring 14 cm (huvud/stjärt).Ögonen har vandrat fram till ansiktets framsida men sitter fortfarande ganska långt ifrån varandra. Ögonlocken har mötts och helt vuxit samman och ögonen öppnas inte igen förrän i vecka 27. Barnmorskan kan höra barnets hjärtljud med hjälp av en doppler, ett slags ljudförstärkare.
Källa: www.growingpeople.se

Puss

Kommentarer
Postat av: minsta lillasyster

IIIHK! mitt lilla hjärtegull växer och har sig! jag blir ju alldeles till mig :D

Jag kan knappt längta tills jag kommer hem och varit hemma... runt hundra dagar så jag får goa bebis.

2011-02-25 @ 13:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0