14+6

Imorgon går jag in i vecka 15 och ska med andra ord kunna känna mig helt lugn nu med att det förflyter som det ska, men jag väntar fortfarande på den känslan. Allt verkar vara ok med lite dragande känsla som tydligen är ligamenten kring livmodern som håller på att anpassa sig till en tyngre livmoder men i övrigt känner jag inte så mycket. Jag tror inte att lättnadskänslan kommer att infinna sig förrän ultraljudet är över och jag får besked om att Pyret mår bra, hjärtat slår och allt ser ut som det ska.
Satt och tittade på förlossningskliniken igår och där var en kvinna som var gravid i vecka 37, heroinist, överviktig SAMT HIV-positiv. Hon verkade ju ha en graviditet som gick ok och då kände jag: Kan hon så måste väl jag kunna!! Men det är som jag diskuterat med mamma om alla de som är förståndshandikappade och förökar sig som kaniner, märkligt att det funkar så jättebra för dom! Men det finns väl en tanke med att jag ska måsta kämpa lite extra, vi ser väl om några år vad det kan tänkas vara för tanke....

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0