14+4

Jag har varit lite orolig för att jag ska gå upp en del i vikt under min graviditet och nästan räknat med det. Jag har ju hört historier om att man äter som en häst och går upp en massa kilon som är svår att bli av med sedan. Nu känner jag ett väldigt lugn över detta, jag har verkligen en total brist i matlust. Jag är ofta hungrig men när jag väl äter blir jag mätt på en gång och känner inte att jag överäter i någon form.
"Normal" viktuppgång kan se ut såhär:
v 10 = 0,65 kg
v 20 = 4 kg
v 30 = 8,5 kg
v 40 = 12,5 kg
Källa: www.growingpeople.se
Men som sagt tror jag inte att jag kommer upp i de summorna om det fortsätter som nu. Jag är ju en hemsk godisråtta i vanliga fall men nu äter jag en eller två bitar och sedan är jag nöjd!
Enligt källorna är det så att mag- och tarmkanalens slemhinnor, tillsammans med resten av slemhinnorna i kroppen, blir mer vätskefyllda och svullna vilket kan ge mättnadskänsla samt ge en trögare tarm. Jag köper det, måste vara det som har hänt!
Mamma frågade mig igår om det inte började synas något men jag konstaterade bara att det ser likadant ut som alltid! Nu längtar jag tills det börjar röra sig där inne! :D

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0