Officiellt på övertid

Då arbetar jag på övertid med den här bebisen och trots att det är spännande och lite kul att inte veta så är det samtidigt nervöst, jag vet ju inte om allt är bra och jag skulle gärna ha Pyret på utsidan så att jag kan SE att allt ser ut som det ska och inte bara "lita på att det känns bra". Imorgon har vi en tid hos BM och jag hoppas verkligen att hennes retningar av livmodertappet ska sätta igång det hela, jag är mer än redo att åka in på BB, nu skiter jag i vart det blir!
Oron över att Pyret inte mår bra bottnar sig i så många saker, en mening som fastnat i mig var när jag läste om graviditet i vecka 38: "Nu börjar moderkakan åldras..." *iiiiih* REDAN!!?? Sedan gör det inte saken bättre att jag hade förhöjt blodtryck sist och lägg till det faktumet att Pyret är mycket lugnare nu på dagarna än den varit ett tag.... som du ser, tar jag inget förgivet än. När jag har ett litet knyte i famnen som skriker sig illröd i ansiktet, DÅ kan jag slappna av!

Idag har jag och Jonas rivit bort vägg i matrummet för att se hur det är utformat så vi vet vad vi har framför oss när det ska rivas bort helt. Lite pyssel men nu är det gjort och till och med städat. Ikväll ska vi hämta släpvagnen och köra bort lite skräp som blivit från rivningsarbetet.
Det är inte utan att det är lite frigörande att köra bort gammal tapet och vägg, känns liksom att det blir "rent" i huset.... om du tänker känslan av att skrubba något riktigt skitigt tills det glänser igen....fast i ett större kontext!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0