Ingen bebis än....

Igår var jag på bedömning på spec. mödra. och fick träffa "min" doktor Åsa som gjorde ultraljud samt kände efter hur livmodertappet kändes och konstaterade att det såg ut som tidigare samt att jag hade mer än tillräckligt fostervatten. Innan jag fick träffa henne gjordes en CTG-kurva för att se om jag hade sammandragningar samt hur hjärtljuden lät under en halvtimme. Allt såg bra ut men inget tydde på att förlossningen var på väg att starta. Åsa sa att jag var nästan 2 cm öppen, och idag tror jag slemproppen har lossnat... men idag är det fasligt lugnt med sammandragningar. På söndag har jag en ny tid för bedömning och ska gå få komma på BB och göra den och så blir det samma procedur en gång till....jag tror stenhårt på att jag kommer få åka dit och göra den, men BM jag träffade på spec.mödra. var mer säker på att jag skulle ha fått innan dess.
Igår var vi ut på en långpromenad, 4 km (det är riktigt långt nuförtiden), med hundarna och idag ska vi äta surströmming (jag, svärmor och svärfar) så vi får väl se om inte det drar igång nu då..... *hoppas*
Nu håller ni tummarna allihopa!!


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag håller alla tummar och tår jag har! :) KRAM VÄNNEN!!

2011-08-19 @ 22:56:26
URL: http://yribollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0