BM-besök

Idag har jag och Jonas varit till BM på en koll och det visade sig att Pyret mådde bra som vanligt, urinstickan var perfekt men blodtrycket är ytterligare förhöjt.... känns inte bra, nu ligger det på 145/90 och tydligen har MVC en gräns på 140/90 så jag ligger nu över riskgränsen. Det positiva är att jag inte har protein i urin eller svullna händer och fötter vilket gör att det inte är så stor risk för havandeskapsförgiftning.
Nästa vecka, onsdag, ska jag tillbaka till BM och om jag inte fått innan den 22:a ska jag till spec. MCV för en koll med ultraljud och mäta fostervatten och bebis. Känns inte bra att det är så långt borta men vi får väl hoppas att det kommer en bebis innan dess.
På onsdag öppnar de BB här och jag hoppas jag kan hålla igen tills dess, skulle vara skönt att vara på hemmaplan när Pyret ska komma ut. Men nu skulle jag verkligen vilja att detta är över så jag slipper oroa mig över att h*n har det bra därinne.

Ikväll kommer Karrå, Pelle och Leah hit till Övik och jag är så glad!! Hade ju varit mysigt om Pyret har kommit så vi fick visa upp vårt underverk men nu är det bara att hålla tummarna så det inte händer i helgen. På lördag ska jag på stan och handla en present till vår yngsta granne, Matilda, som ska ha namngivningsfest på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0