Besiktning

Idag var jag till BM och fick konstaterat att de senaste dagarnas hjärtklappning faktiskt kan ha att göra med ett lite förhöjt blodtryck som idag låg på 135/90 till skillnad från 120/85 som det var förra gången. Men eftersom jag inte ökat i vikt, sväller eller har äggvita i urin så var BM lugn.
Jag har fortfarande bara gått upp 3 kilo sedan inskrivningen och det är så himla skönt att få höra det, lever på hoppet om att dett ska hålla i sig även efter förlossningen. En intressant teori som en bekant delade med mig är att vi som har PCO mår bra av den strida ström av hormoner som en graviditet ger och därför går vi ner i vikt, jag köper den rakt av och känner mig säker på att jag kommer börja med P-piller så fort jag kan för att förhindra att vikten barkar iväg åt fel håll.
Pyrets hjärtljud ligger på 146 och det tyder ju på att det kan vara en liten tös, om man ska tro gamla skrönor, men jag tror ju fortfarande att det är en liten kille som ligger där inne. Men det får tiden utvisa och vilket som så är det ett efterlängtat och älskat barn som kommer.
BM var lite osäker på om det verkligen var huvudet hon kände och ville därför göra en vaginal undersökning på mig idag. Den visade att det faktiskt var huvudet som låg först, hon kunde känna på det och jag var öppen 1-1,5 cm. Hon "strippade" hinnorna och sa att det kunde ge mig lite värkar....man kan ju alltid hoppas på att hon har satt igång nåt, än känns det bra men när jag kom hem hade jag lite sammandragningar så nog reagerade kroppen alltid.
Väntan fortsätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0