Vardagen efter helgen

Nu har vardagen efter långhelgen dragit igång och det är ganska skönt att komma tillbaka och känna att det går framåt igen. Under helger blir som hela livet pausat en liten stund!

Pyret lever rövare mer och mer under dagarna och nu börjar det vara svårt att fokusera när jag bara skulle vilja släng omkull mig och studera magen som jag gör på kvällarna innan jag ska sova!

Pyrets vilda lekar tillsammans med det som väntar oss på torsdag gör praktiken till en riktig prövning där det är tufft att finna motivation att göra allt, inte minst den rapport som ska skrivas. Jag och min handledare gick genom bedömningspappret inför morgondagens halvtidssamtal och hon skryter så över mig att jag blir lite rörd....vilket i och för sig inte är så svårt eftersom hormonerna är på topp.

Nu håller Jonas på att såga taklisterna till barnrummet, jag och Egon har varit på kurs och alla hundarna ligger på varsitt håll och snarkar. Duschen väntar och sedan ska sängen få ett litet besök tror jag. Jag är fortfarande makabert trött på kvällarna men tror inte att jag kan skylla det på blodvärdet längre utan nu är det nog bara att lära mig leva med tröttheten!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0