Sorg


Wild´n´Beauty´s Starburst California
"Calle"

I går somnade min älskade vän in hos veterinären i Umeå efter ett fint
liv tillsammans med oss. Han var älskad av alla och vi hade mycket roligt
tillsammans. Han kommer för alltid vara saknad och jag bär med mig
honom närmast mitt hjärta.
Vid fyra månaders ålder började Calle halta och vid fem månader röntgades
han för första gången. Vid ett års ålder konstaterades att han hade en lindrig
artros på höger armbåge men vid det laget var han smärtlindrad och hade
på så vis lyckats bygga muskler för att stötta sin trasiga led. I höstas, vid
drygt fem års ålder, återvände hältan och det med besked. Efter en ny
röntgen fick vi frågan från veterinären om det inte var bäst att ta bort
honom där och då, men vi valde att ändra medicineringen och vänta vilket
gav oss en haltfri, lycklig vinter tillsammans där han kunde vara med på allt vi gjorde.
Calle är den hund som lärt mig mest om mig själv som hundägare och vi
har tillsammans uppnått mycket. Han var svensk utställningschampion, hade
lyckats få en 2:a och en 3:a på lydnadsprov samt klarat anlagsklassen på viltspår.
Vi har gjort mycket kul tillsammans och han har verkligen varit min stolthet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0