MVC-besök

Idag har jag varit på rutinbesök på MVC och det gick bara fint.
Bltr: 124/67
Hb: 131
Blskr: 6,5
Vikt: +1 kg
Pyrets puls låg på 120 s/m.
Jag lämnade ett urinprov och det var lite protein i det (för de som inte vet så kan det vara ett första tecken på havandeskapsförgiftning) men BM förklarade det med att jag antagligen har flytningar som gör att det blir positivt. Värdet var i vilket fall +1 (nästan) så det var på gränsen till att betyda något.
Symfys-fundus måttet (mått från bäckenbenet till toppen på livmodern) minns jag inte men jag tror det var 25 cm, i vilket fall var det inom rätt kurva.

I övrigt har jag inget nytt att komma med utan det är som vanligt. Jag har mycket besvär av min ländrygg och jag vet fortfarande inte om det är foglossning jag känner av eller om det är något annat som är på tok. Efter påsk ska sjukgymnasten få sig ett besök iaf och se om jag kan få hjälp med hållningen och så...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0