22+5

Idag har jag gjort min första dag på vårdcentralen och startade min praktikperiod med en dag på BVC. Underbart men babymassage, 4-års kontroller och diverse glada, friska bebisar och barn. Under babymassagen kände jag ett visst sug tills det är min tur, längtar tills Pyret kommer ut.
De enda molnen på himlen just nu är Calles hälsa och det faktum att jag slits mellan att låta honom "härda ut" en stund till eller boka en tid i Umeå på en gång. Vi kan ju inte längre motionera honom och jag vet ju att leden bryts ner sakta men säkert och jag vill ju inte att han ska ha ont.... Tufft beslut och tyvärr är det det mitt att fatta!
Det andra molnen är, vad jag misstänker, är foglossningen som smärtar. Jag har ischiasliknande smärtor i ena benet från höften som strålar neråt. Jag har verkligen inte tid för att ha sånna bekymmer med tanke på att jag måste få jobba i sommar för att samla på mig erfarenhet.
Nu är det bara 7 veckor kvar till examen och det känns bara bra.
Rummet går framåt och snart är det bara att måla taket, ska bara jobba in mig på praktiken så jag orkar med att hålla på!

Puss

Kommentarer
Postat av: Jeanette

För att ta hundproblemet först. Jag tog beslutet i söndags att det var dags för Molly all få gå till hundhimlen. Vi fick tid igår e.m så nu har hon det bra men det är inte mindre ledsamt för det-hon är saknad. Men det betyder bara att hon var älskad och jag skulle ALDRIG byta ut den glädje det har varit att ha henne mot att aldrig ha fått den äran!

Foglossning. Jag hade foglossning med Erik.Jag hoppade på kryckor i vecka 12 och det var inte kul!Resultatet blev desto bättre!!

2011-04-12 @ 20:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0